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★ 일/이직 기록

快手/콰이쇼우/ Kuaishou 인터뷰 후기

by LANA. 2017. 12. 5.
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▲ 이 공기 마시면서 여기서 살 생각했는데, 똑 떨어졌네? ⓒLana 2012. 北京




개요 

 · 회사 : 快手(콰이쇼우, Kuaishouhttps://www.kuaishou.com/ 

 · position : Overseas Operations Specialist position in Beijing, China 

 · 기간 : 11.21 ~ 12.05 

 · 전형 : Mynavi Korea 라는 HR 에이전시 통해서 연락옴. 서류 지원 1주일 후 면접 연락. 

 · Job Description 

https://www.linkedin.com/jobs/view/460413747/

The company is a Beijing-based company that provides a limitless look at every day slices of life. The company's product is a mobile phone application that give a personal space for users to share moments from their lives in photos, video snippets and livestreaming. 


Tens of millions of people can effortlessly share their thoughts and life experiences as they unfold in real-time. Viewers can explore a rich array of glimpses into fitness, homes, cooking, health and wellness, fashion and other interests. 


The mobile photo & video app has a registered audience of more than 600 million people. With around 80 million daily active users, the platform has seen a steady increase in popularity of over 3 billion items in user-generated content since its beginning.  The company is user-oriented and technology-driven, which uses state-of-the-art machine learning techniques for instantly curated presentations. It brings together a leading group of talents intent on geeking out and going all the way in redefining the way we share our lives. 



The company is seeking an Overseas Operations Specialist for its headquarters in Beijing, China


Job location: Beijing, China


Visa sponsorship: Working visa


Working Experience: minimum of 2 years of work experience (for Bachelor's degree holders) and no experience required for those with Master's degrees 


Languages: Native Korean, advanced Chinese, advanced English (English is not a requirement)


Job description

[Main responsibilities]


  • Research Korean photo & video apps. Localize the company's mobile photo & video app for the Korean market: translations, music and masks.
  • Operation of the app's video community, finding various methods to increase Korean user activity and participation.
  • Responsible for involving Korean internet celebrities. Maintain and develop effective system of incentives.
  • Understanding of user localization and how social network works, and developing effective marketing campaign and strategy for the Korean market.


[Requirements]

  • Nationality: Korean
  • Bachelor’s degree or above
  • Native Korean, advanced Chinese, advanced English (English is not a requirement)
  • Positive attitude and diligence
  • Passion for social media, videos, and apps
  • Some video editing and cutting skills preferred


Starting date: As soon as possible


Contract: Permanent


Salary: Competitive salary


Benefits: housing allowance, lunch, over-time dinner, tea time, etc.

Guidelines to applyEnglish resume with most recent job experience included. Apply via LinkedIn or email: k-move@mynavikorea.co.kr


Mynavi KOREA Corporation is acting as a recruitment agency in relation to this vacancy.



면접준비

- ‘콰이’ 어플 열풍을 통해 본 중국 모바일 서비스의 글로벌화

- 중국 거대 플랫폼이 성장하는 비결


- 기업 가치 3조 원 ‘콰이’, 非 1선 도시민 공략이 성공 비결


- 콰이코리아 페이스북

- 콰이코리아 유투브

- 콰이쇼우 홈페이지


- 김칫국 마시기 
① 콰이쇼우 사무실 구글맵 찍어보기

사무실이 무려 칭화대 옆이었다! 

② 칭화대 중국어 연수 코스도 알아보고 

http://www.tsinghua.edu.cn/publish/iclccen/6148/index.html 

③ 집 월세가 왕징만 해도 얼핏 100만원은 한다던데 여기도 대학가지만 비싸겠지?

칭화대 학생이랑 한-중 언어교환 알바 해서 메꾸면 되겠다는 순진한 생각도 했는데..

지하철에서 사무실 거리 찍어보는 김칫국드링킹. 10분! 이때까진 좋았는데!



interview Q/A

1. 왜 콰이쇼우에 지원했나? 

- I : 콰이쇼우의 한국 마켓 운영 포지션이 나의 지난 경험들과 일치하고, 잘할 수 있어서 지원했다.

2. 콰이쇼우는 어떤 애플리케이션 인것 같냐? 

- I : 인스타그램과 비슷하지만 다른 sns로 공유할 수 있어서 바이럴 측면에서 좋은 플랫폼인것 같다. 추후에 기업 계정도 여기서 광고를 하거나 비즈니스 가능할 것 같다. (여기서 시작을 잘못 했숴...또르르) 

- HR : 실은 우리는 대중적인 애플리케이션을 지향한다. 7초 의 순간을 기록해서 바이럴 하는 플랫폼. 그리고 영상 편집하는 인스타그램과는 좀 다른것 같다. 

- I : 동의한다. 인스타그램과 비슷하지만 같다는 뜻이 아니다. 다른점은 일상적인 대중의 순간을 기록해서 많은 사람들이 자신의 콘텐츠를 다른 sns 로 공유할 수 있다는 의미였다. 많은 SNS 플랫폼에서 스타 마케팅을 하지만 초기 사용자 유입이 된 후부터는 실은 일상의 순간을 통해 많은 유저들을 유입시키는 것이 중요하다. 

3. 우리는 연예인 지망생이 우리 플랫폼을 통해 스타가 되기를 도우려 한다. 어떻게 하면 이런 사람들에게 콰이쇼우를 알릴 수 있을까?

- I : 한국의 포털 사이트 네이버/ 다음 같은곳에 연예지망생 카페 들이 많다. 그 카페 가입자들에게 콰이쇼우 어플로 이벤트를 해서 참여 콘텐츠로 바이럴 하면 좋을 것 같다. 

- HR : 좋은 생각이다. 그리고 카카오가 한국 최고의 SNS 인것 같다. 

4. 너의 잠재력이 충분하니 내년에 서울 오피스를 오픈한다면 PR/MKT 포지션으로 재지원 하는게 어떻겠니? (예의상ㅎㅎ) 

그리고 중국인 친구나, 중국어가 되는 동료가 있으면 소개좀 시켜주겠니?

- I : 중국어가 딸려서 미안하다. 좋은 친구가 있으면 꼭 추천하겠다 (고 했지만 없네요 ㅎㅎ)



■ 결과

중국어가 딸려서 불합격. 베이징 정규직 근무라

합격하면 타지에서 혼자 생활 할거라고 집에다 얘기하고 

준비했지만 언어가 안되서 결국 고민할 필요가 없었다. 

역시 자기객관화가 덜 되있었구나! ㅎㅎㅎ

HR은 비즈니스 레벨을 원했으나 인터뷰로 비즈 만다린 할만한 수준은 안되기에 영어로 얘기 하자고 함.

여기서부터 HR은 당황하였고.. 니가 중국어를 할 줄 아는 줄 알았다며.. 

할줄 알지 생활회화..자격증도 있지만 아마 일로 하긴 아직 너무나 어려우니까 T_T 

여튼 HR의 중국영어, 나의 한국영어가 섞여 서로 의미를 탐색하는(?) 아주 어려운 인터뷰였다..^_^




■ 시사점

먹고 살길은 중국어 공부 뿐. 파고다 문턱이 닳도록 열공하자.

Mynavi KOREA 매니저 영어 진짜 잘하심. 문장도 발음도 고급지달까? 영어도 열공하자. 


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